Kampioenschap Kromme Rijnstreek in Odijk

3984 LL Odijk
Contact:
Stichting Heg&Landschap

Het kampioenschap heggenvlechten Kromme Rijnstreek zal plaatsvinden op zaterdag 13 januari plaats op langoed Het Burgje (Weteringsdijk 6, Odijk). Het evenement wordt georganiseerdde stichting Heg&Landschap  i.s.m. streek de stuurgroep Kromme Rijnlandschap en de stichting Landschap Erfgoed Utrecht. Het kampioenschap is onze start van het Europees Erfgoed Jaar 2018. We maken er een bijzondere dag van. De bezoekers kunnen niet alleen genieten van het heggenvlechten, maar ook van een rondleiding in de middeleeuwse hoeve Het Burgje en van archeologie want in het buurtschap Het Burgje zijn recent resten van Romeinse graven gevonden. Voor jong en oud maken we er een mooi programma van.De deelnemers mogen hun tanden zetten in een bijzonder meidoornheg. De heg is jaren geleden nl. 20-30 cm boven de grond afgezet. Mooi gelegen aan de rand van een boomgaard en uitloopgebied van de de nieuwe woonwijk die rond de hoeve Het Burgje aangelegd zal worden.

Kampioenschap heggenvlechten Odijk